rosa_bussarna/day#5

Caye Caulker i Belize Caye Caulker, Belize Dag 5. Söndag 27 februari. Vaknade tidigt och såg solen gå upp ur havet. Förtrollande vackert! Startade dagen med frukost på ett ställe alldeles nere vid havet, Barefoot. Åt pancakes med färska frukter och vattenmelon-juice. Riktigt gott. Men man får inte ...

rosa_bussarna/day#4

Från Mexico till ön Caye Caulker i Belize Caye Caulker, Belize Dag 4. Lördag 26 februari. Klockan fem på morgonen startade bussen från Mexiko till Belize. Vackert att se gryningen genom bussfönstret. Buss är ett av de färdmedel jag gillar bäst – man får uppleva och se så mycket medan man åker. Det ...

rosa_bussarna/day#1-3

Från Madrid till Cancun och Playa del Carmen i Mexico Playa Del Carmen, Mexico Dag 1-2. Onsdag och torsdag 23-24 februari. Resdagar med övernattning i Madrid och mellanlandning i Miami. Efter att ha flugit, mellanlandat och väntat i över ett dygn kom vi fram till Mexico/Cancun vid elva tiden på ...

madrid_to_miami/mexico.

Nu är vi i Madrid, har precis ätit en stor frukost på hotellet. Fint hotell! Nu ska vi strax åka mot flygplatsen för att åka vidare till Miami och senare till Mexico - landar i Cancun sent ikväll. Ska bli fantastiskt att vakna upp i morgon och gå ner till stranden. Längtar!...vi hörs nästa gång jag ...

centralamerica.

tina axelsson / min konst / artbytina@hotmail.com / min konst på facebookÄntligen. Idag börjar min resa till Stockholm. Imorgon åker jag vidare till Madrid, stannar där en natt, sen vidare till Miami och därefter till Cancun i Mexiko där min fem veckors resa genom Centralamerika börjar. Det är ...

Aaaaaa!

tina axelsson / min konst / artbytina@hotmail.com / min konst på facebookGammal illustration hittat i en byrålåda. Tycker den beskriver min frustation bra just nu. Tåget hem från Göteborg skulle avgå 17.12 - nu 2 timmar och 10 minuter senare sitter jag på en ersättningsbuss. Tågförseningar brukar ...

pink:hair.

tina axelsson / min konst / artbytina@hotmail.com / min konst på facebookOm man tycker att man har tråkigt hår när man vaknar så kan man använda rosa spray. Befinner mig i Göteborg. Känns lite konstigt, idag arbetar jag min sista arbetsdag fram tills den 4 april. Imorgon åker jag!Efter jobbet ska ...

travel:books.

tina axelsson / min konst / artbytina@hotmail.com / min konst på facebookFöljande böcker ska med på resan. Misstänker att det blir en hel del tid för läsning under de kommande fem veckorna, på flyget, på stranden, i olika hotellrum - och framförallt på alla bussresor mellan olika länder och städer. ...

enchiladas.

tina axelsson / min konst / artbytina@hotmail.com / min konst på facebookStek köttfärs, ca 1 kg, blanda i två påsar taco-kryddmix med lite vatten. Hacka rödlök och blanda ner i köttfärsen tillsammans med en burk krossade tomater. Rulla köttfärsen i tortillabröd och lägg i en ungsfast form (eller ...