rosa_bussarna/day#33-36

Från Boquete i Panama till Panama City + hemresan Dag 33. Söndag 27 mars. Gick upp tidigare än vi gjort på väldigt länge, klockan sex serverades en spartansk frukost i form av två rostade mackor med marmelad och kanel-te (som jag gillade skarpt). Lång resdag dagen till ära, närmare 10 timmars ...

rosa_bussarna/day#31-32

Från Bocas del Toro till Boquete, Panama Dag 31. Fredag 25 mars. Efter frukost bestämde vi oss för att åka ut på äventyr till en annan ö, Bastimentos. Tog en taxibåt ca 10 min och fick promenera i en halvtimme genom djungeln för att komma till en väldigt lovely playa - Wizard. Lång, vacker och ...

rosa_bussarna/day#28-30

Från Tortuguero och Limon i Costa Rica till Bocas del Toro i Panama Dag 28. Tisdag 22 mars. Började dagen med frukost, foto-promenad & strand-häng. Bra start på dagen. Sedan satte vi oss i en båt tillbaka till fastlanden, på vägen såg vi två stora krokodiler. Fascinerande djur! Bussresan till Limon ...

rosa_bussarna/day#27

Tortuguero i Costa RicaDag 27. Måndag 21 mars. Gick ner till havet i gryningen, tittade på dom stora vackra vågorna & badade fötterna. Hittade en katt-kompis utanför rummet. Åt frukost på hotellet, efteråt gick vi längst med huvudstråket, kikade i små affärer och drack Corona. När vi kom tillbaka ...

rosa_bussarna/day#26

Från La Fortuna till Tortuguero - Costa Rica Dag 26. Söndag 20 mars. Började dagen med några timmars bussresa – och sedan ytterligare en timmes båttur (i ösregn!) – sedan var vi framme i Tortuguero – Costa Ricas motsvarighet till Amazonas (lilla amazonas). En liten ö mitt ute i sumpmarken/träsket. ...

rosa_bussarna/day#25

La Fortuna, Costa Rica Dag 25. Lördag 19 mars. Gick upp tidigt och åkte ut i regnskogen för att besöka hängbroarna i La Fortuna, 6 stora och 10 mindre. Den högsta var ca 50 meter över marken. Märkligt nog blev jag inte det minsta höjdrädd trots att broarna rörde sig en hel del när man gick på dom. ...

rosa_bussarna/day#23-24

Från Tamarindo till La Fortuna, Costa Rica Lake Arenal + La Fortuna Dag 23. Torsdag 17 mars. Matförgiftningen börjar avta från kroppen. Vid nio-tiden startade bussen från Tamarindo till La Fortuna, Arenal. Vägen dit var väldigt vacker, vi åkte förbi en stor konstgjord sjö - en eco-sjö som användes ...

rosa_bussarna/day#21-22

Tamarindo i Costa Rica Dag 21. Tisdag 15 mars. Beachen!!! Solat, badat, druckit öl & kollat på surfare på Playa Tamarindo. En av de mest fantastiska dagarna den här resan. Sen poolen & uno-kortspel. På kvällen gick vi ut ett gäng och åt mat på en trevlig restaurang en bit bort från havet = ...

rosa_bussarna/day#20

Från Granada i Nicaragua till Tamarindo i Costa Rica Dag 20. Måndag 14 mars. Efter en god frukt & pannkaks-frukost satte vi oss på bussen till semesterorten Tamarindo i Costa Rica. Kilometerlång sandstrand vid Stilla havs kusten. Här stannar vi i tre nätter. På vägen stannade vi i Liberia och åt ...

rosa_bussarna/day#18-19

Från El Salvador via Honduras till Nicaragua Bussfesten + hotellet i Granada Dag 18. Lördag 12 mars. Åkte genom ett tyst, mörkt och tomt San Salvador klockan fem på morgonen. Somnade. Vaknade tre timmar senare någonstans i den El Salvadoriska landsbygden. Två mat-stopp, 4 gränskontroller och 15 ...