rosa_bussarna/day#28-30

Från Tortuguero och Limon i Costa Rica till Bocas del Toro i Panama

Dag 28. Tisdag 22 mars. Började dagen med frukost, foto-promenad & strand-häng. Bra start på dagen. Sedan satte vi oss i en båt tillbaka till fastlanden, på vägen såg vi två stora krokodiler. Fascinerande djur! Bussresan till Limon tog ca 4 timmar. Fick våra rum och packade om väskorna inför Bocas del Toro. Hotellet vi bor på Happy Land – var förmodligen happy för många år sedan men har förfallit fullständigt sedan dess, inget happy i happy land. Känns helt övergivet, som en skräckfilm. Dessutom ligger det en bit utanför Limon City så när vi skulle äta på kvällen så tog vi bussen till ett suveränt ställe vid havet, åt panerade fiskfileer. Godast! Dagens upplevelse hände dock när vi kom hem och skulle gå och lägga oss, den ena tjejen jag bor med lyckades på något vis stöta till toan så locket ramlade av, ner på röret – som gick av! – vattnet bara forsade, på tio minuter var hela rummet vattenfyllt. Panik! Sprang och hämtade en som jobbade – ”water everywhere!!!" ropade vi – men han verkade inte få det minsta panik utan lunkade sakta efter oss upp till rummet (som givetvis låg längst bort av alla rum). Efter ytterligare en lång väntan lyckades dom stänga av vattnet. Rummet var ett totalt vatten-kaos så vi fick nya rum för natten.

Dag 29. Onsdag 23 mars. Idag fyller en av tjejerna på resan år. Hurra för Elin! Frukost och sen en busstur till ett närliggande kakaoplantage, några av oss skippade den guidade turen och placerade oss i bikini vid en pool istället. Mer buss – hela vägen till Panama och Bocas del Toro, sista biten ut till ön åkte vi en snabb båt. Bocas del Toro består av flera öar, vi bor på huvudön Isla Colon. Checkade in och gick på drink-äventyr, hittade ett ställe med happy hour drinkar för två dollar. Hängde även en del på hotellet under kvällen - vin & skumpa tillsammans med flera från resgänget. Hittade ett ställe med livemusik (och 1-dollars öl), några killar som spelade Manu Chao – fick även veta att kvällens party tydligen var på en annan ö – men dit orkade vi inte ta oss. Avslutade kvällen med mer alkoholhaltiga drycker på hotellet.

Dag 30. Torsdag 24 mars. Sol & beach dag! Vaknade, lite halvt levande efter gårdagens festligheter. Promenerade till beachen, den stranden som skulle vara den minst fina (men närmast där vi bor). Stranden var jättefin! Låååååång och massa gyllengul sand. Dessutom var vi nästan helt själva förutom några förbipasserande hundar som kom och hälsade. Stekte ett tag sedan blev vi hungriga, hittade en liten lokal restaurang som hade tokigt billig mat. Gick tillbaka till stranden och sov i några timmar. Sen blev det ett stopp på en bar, smoothie (som helt klart var en milkshake) och lite senare ytterligare ett stopp för mat tomatsallad och iskall lemonad. Avslutade kvällen med öl och mat på två olika ställen – men sa godnatt tidigt.

#1 - - Lovisa:

va härligt det ser ut! :)

#2 - - Emma:

Så härligt med massa sol och bad hela dagarna :)

men berätta, är de som du tänkt ??

#3 - - Alexandra:

Vilka häftiga bilder, speciellt den på krokodilen!! Ser ut gött ut som helst. Hela resan. Inspirerande!

#4 - - Emma - I was on the moon. With Steve.:

Du ser så solbränd och härlig ut.