UDAIPUR

UDAIPUR. Från Pushkar till Udaipur åkte vi tåg, vi hade turen att hamna bredvid en supertrevlig indisk familj, deras 9-åriga son var duktig på engelska och pratade med oss hela vägen – i fem timmar. Vi visade bilder från Sverige och han visade bilder på sin familj och sitt hem. Hotellet vi bodde på ...

PUSHKAR

PUSHKAR. Hit tog vi oss med buss från Jaipur, 4 timmars resa. Vårt hotell var toppen, fanns till och med en pool, surprise! Lugn stad för omväxlingsskull, helig. Hela staden är byggd kring en lite sjö – en helig sjö. Man får inte gå i närheten med skor. Staden tillhör guden Brahma och man tror att ...

JAIPUR

JAIPUR.” Den rosa staden” som inte var det minsta rosa, vilken besvikelse, den var snarare terrakottafärgad. Men fantastisk stad ändå trots avsaknaden av rosa. Det tog ca 6 timmar med buss att ta dig dit från Agra. När vi kom fram checkade vi in på hotell Jaipur Inn – definitivt det bästa hittills ...

DELHI & AGRA

DELHI & AGRA. När vi kom fram till Delhi tog vi oss till hotellet för att direkt bli inkastade i ett mötesrum där hela G-Adventure gruppen satt samlad, våra 12 resepolare + guide. Alla kommer från olika länder, från Australien, Österrike, Irland, England och USA. Vi stannade bara i Delhi en natt, ...

VARANASI

VARANASI. Efter nästan ett dygns resande kom vi fram till vårt första stopp på resan - indiens hjärta. Varanasi. Helt hysteriskt, vi kastades in i en taxi som tog oss till vårt Guesthouse, bland bilar, människor, moppar, rikshaws, kossor, hundar, getter och apor i ett enda kaos. Går nästan inte att ...
.WORLD BY TINA: INDIA Illustration indien, backpacka indien, indien instagram, karta indien, resplan indien

RESPLAN

RESPLAN. Nyfikna på vår resplan? Så här ser den ut. Jag hoppas kunna hitta wifi i de flesta städer så jag kan uppdatera er med lite fina bilder och berätta om vårt äventyr. Följ mig gärna på instagram @art_by_tina där kommer jag förmodligen uppdatera oftare. Hej svejs.
TINA chokladbrun

CHOCOLATE

CHOKLADBRUN. Nu har mitt lila hår bytt färg och blivit mörkt chokladbrunt. Ser lite blek ut, men det ska nog den indiska solen råda bot på. Nu ska jag krama darling, sista kvällen ihop på 1,5 månad.
.WORLD BY TINA: INDIA, MODE&OUTFIT backpacka indien, yoga byxor

YOGIPANTS

RASTLÖS. Sååå rastlös. Jobbar men har svårt att koncentrera mig. Imorgon åker jag upp till Stockholm för att på torsdag förmiddag åka vidare till Moskva och därefter landar vi i Indien, ungefär 13 timmar senare. Ikväll ska jag packa klart backpacken - inte helt enkelt att få ner 6 veckors kläder ...

BYEBYEWINTER

4 AV 13. Här är fyra av de tretton städer vi kommer stanna i under vår resa genom Indien, eller ja, Kerala är egentligen en delstat. Två dagar kvar. Resfeber! Första stoppet är till Indiens hjärta, Varanasi, där stannar vi i fyra dagar.
ART.BY.TINA art by tina

CATLADYANGEL

PURPLE CAT-LADY-ANGEL. Alldeles ny målning. Inte säker på att den är helt klar. Tror det saknas lite vita detaljer, highlights och skuggor för att få mer djup i den.